Skibbinge (Præstø)

List

Information
Click following button or element on the map to see information about it.
Lf Hiker | E.Pointal contributor

NO NAMED GPX

Profile

50 100 150 200 5 10 15 Distance (km) Elevation (m)
No data elevation
Name: No data
Distance: No data
Minimum elevation: No data
Maximum elevation: No data
Elevation gain: No data
Elevation loss: No data
Duration: No data

Om kwart over negen stapten we op de fiets om de veerboot van klokslag tien uur te gaan halen. De veerboot bracht ons van Stubbekøbing op het eiland Falster naar  Bogø By op het eiland Møn. Erg leuk zo’n kort tochtje (12 minuten).  Maar al  na tien minuten fietsen staken we alweer water over, dit keer via een soort dam. Op het eiland waren enkele archeologische vindplaatsen, waarvan een leek op onze Drentse Hunnebedden.

We fietsten langs eindeloze tarwevelden en zonnebloemen naar het dorp Koster. Daar moesten e via een enorme brug oversteken naar Kalvehave op het eiland Sjaelland, waar we uiteindelijk ook ons einddoel Kopenhagen gaan bereiken. Het was een bijzondere ervaring om over deze enorme brug te fietsen. Vanaf de brug zagen we in de plaats Kalvehaeve een hotel en we dachten daar wel een kop koffie te kunnen scoren. Het was inmiddels al lang koffietijd geweest en eerder hadden we geen horeca gezien. Maar, pech! Het restaurant zou pas om half zes open gaan. Dan maar doorfietsen, naar de kerk even verderop. Wederom pech: de kerk was dicht en kon niet bezichtigd worden. Dan maar lunchen met onze meegebrachte drankjes in de bidon, Mariebiscuit en een appel die we vanochtend van Ian meegekregen hadden. Zonder hongerig gevoel fietsten we door: af en toe bergje op bergje af. Want ook hier ontbreken de pittige klimmetjes niet. Rond half vier bereikten we  Praesto B&B waar we hartelijk werden ontvangen en te horen kregen dat we de B&B moesten delen met een Deens koppel. Niet alleen horeca ontbreekt langs de fietsroute Berlijn Kopenhagen, maar het is ook dun gezaaid met overnachtingsplekken.

Na wat te zijn uitgerust en opgefrist, zijn we naar de haven gefietst, die op 3 km afstand van ons logeeradres ligt. Daar hebben we in een brasserie lekker gegeten. Een leuke kleine, maar levendige haven in Praesto. Morgen verder naar Rødvig. Daar verwachten we aan het einde van de middag aan te komen en daar nemen we de trein naar het centrum van Kopenhagen.